середа, 3 січня 2018 р.

Проект "Прямі в нашому житті"



Назва проекту: Прямі в геометрії
Керівник проекту: Кривенко Ольга Антонівна
Місце роботи: Микулицька ЗОШ І-ІІІ ступенів
Предмет , у рамках якого проводилася робота за проектом: геометрія
Вік учнів, на який розраховано проект: 7 клас
Тип проекту: навчальний, дослідницький, пошуковий

За кількістю учасників: груповий

За тривалістю підготовки: короткотривалий ( три тижні)

Епіграф:

«Те що ми знаємо - обмежене, а те чого не знаємо нескінченне

П’єр – Симон Лаплас

Ключове питання: Чому потрібно вивчати прямі, їх взаємне розміщення, ознаки та їх властивості?

Задачі проекту: 

- розширити знання учнів з геометрії  про прямі, їх види та властивості; ознаки паралельності прямих

- Формулювати висновки на підставі проведених досліджень і роботи з інформацією.

- навчитися оформляти результати роботи (проектний продукт)

Тематичні питання:

1.       Яке взаємне розміщення прямих?

2.       ознаки  та властивості паралельних прямих

3.       де можна застосовувати паралельні та перпендикулярні прямі в практичному житті?

МЕТА

Освітня:

·                   Узагальнити знання про прямі: означення паралельних та перпендикулярних прямих, видів кутів, що утворюються при перетині двох прямих третьою. Формувати навички та уміння  практичного  використання набутих теоретичних знань, розвивати творчі здібності і логічне мислення учнів при знаходженні ними раціональних шляхів для розв’язування практичних задач.

·                   Формувати організаційну, соціально-особистісну, інформаційну, життєтворчу компетентності.

·                   Сформувати уявлення учнів про геометричну фігуру – пряму як невід'ємну частину навколишнього нас світу, про різне використання в побуті й життя предметів і обладнань з використанням паралельних та перпендикулярних прямих, про значимість даного поняття в соціальному житті людини.

·                   Показати зв'язок математики із повсякденним життям, зв'язок з іншими науками: географія, фізика, музика, архітектура тощо.

 

Розвивальна:

·                   Сприяти розвитку самоосвітньої діяльності учнів; інтересу до проектної діяльності; розвитку предметної та життєво необхідної компетентностей.

Виховна:

·                   Виховувати культуру спілкування; культуру усного мовлення; любов до предмету.

 

Тип уроку: узагальнення й систематизації знань.

Технологія проведення уроку: проектна (захист проекту).

Інноваційна ідея уроку: метод проектів – засіб продуктивного  навчання на уроці узагальнення й систематизації знань.

Методи проведення уроку:

·        Словесні - розповідь, бесіда.

·        Наочні - демонстрація виконаних презентацій, публікації, відеофільм та ін.

 

Хід уроку

I.       Організаційний момент (1 хв.)

Вчитель.

Добрий день, діти. Рада вас бачити.

Чи ви хочете дізнатись

Що сьогодні має статись?

Тож, сідаємо рівненько –

Попрацюємо гарненько!

Прикрили очі й подумки сказали: "На уроці наші очі уважно дивляться й усе бачать. Вуха чуйно слухають і все чують. Голова добре працює".

Я бажаю вам успіху, а ви побажайте мені удачі!

 

II.      Мотивація навчальної діяльності учнів (2 хв.)

Вчитель:

Багатьом відома така притча.

Звернувся до ченця бідняк:

- Дай мені рибу. Я голодний.

Чернець мовчки віддав вудку.

Повчальний характер притчі зрозумілий: треба давати не стільки їжу, скільки спосіб її добувати.

Мені здається, що цей висновок також стосується цілей і завдань, які ми з вами поставили перед собою, розпочавши роботу над проектом «Країна прямих».

Кожен етап роботи над проектом важливий, але найважливішим, звичайно, є заключний етап. Саме на цьому етапі кожен з вас може побачити і оцінити результати своєї праці. Усвідомити, чого ви навчились і яких знань і умінь вам бракує. Чому б ви хотіли навчитися у майбутньому, а також поділитися своїми здобутками з товаришами.

На сьогоднішньому уроці ми будемо відпрацьовувати вміння об’єктивно оцінювати свою роботу і роботи товаришів, а також публічно захищати свій проект.

 

ІІІ.    Актуалізація знань. Теоретична розминка (5 хв.)

Вчитель:

Тож, запрошую до активної роботи. Хочу звернути вашу увагу на розташовані на столах аркуші, де знаходяться ті завдання нашого уроку, які вам доведеться виконувати. Насамперед, давайте згадаємо деякі поняття з геометрії. Я підготувала для вас кросворд. Ваше завдання: вписати слова й відгадати ключове слово по вертикалі.

 

 

Запитання до кросворду

1. Геометрична фігура, що має початок і не має кінця

2. Одиниця вимірювання кутів

3. Трикутник, у якого один кут прямий

4. Твердження, що приймається без доведення

5. Промінь, що ділить кут навпіл

Ключове слово - прямі


 

Опис проекту.

Проект призначений для учнів 7 класів. Назва проекту «Прямі в нашому житті». Проект буде реалізовуватись паралельно з виконанням основної навчальної програми. В межах реалізації проекту учні класу будуть об’єднані у чотири групи згідно їх побажань та нахилів, «Теоретики», «Практики», «Дослідники» , «Пошуковці». Основні види діяльності учнів: робота з інформаційними джерелами з даної теми, підготовка матеріалів і доповідей за обраною темою, добір та розв’язування задач з обраної теми. Продукт діяльності учнів у проекті: презентація-доповідь за темою: «Взаємне розміщення прямих», « Прямі в нашому житті» , презентація задач за даною темою, «Великі математики про прямі». Працюючи над проектом учні поглиблюють і розширюють отримані під час уроків знання.

Очікувані продукти: комп’ютерна презентація.

Етапи роботи над проектом:

1.     Об’єднання учнів у групи за інтересами;

2.     Розподіл обов’язків;

3.     Пошук інформації; оформлення матеріалів;

4.     Пошук відповідей на тематичні питання, узагальнення результатів, досліджень і створення звіту у вигляді презентації; відгуків, фото.

 


 

Вступне слово вчителя:

У країні знань наук багато,

Та до душі нам лиш одна.

Їй перевагу варто дати –

Найбільш важлива є вона –

Наша улюблена математика.

Математика невичерпна і багатогранна, її особливості різнобічні і захоплюючі. Одного підкорює її логічна будова, другого її абстрактний метод, третій цінує в ній велику користь. Єдність особливостей математики, це теж особливість, яка і становить її красу. Діапазон застосувань математики у різних сферах діяльності людини дуже широкий.

         Тема нашого проекту «Прямі в нашому житті»

Створення найрізноматніших проектів є ознакою сьогодення. Хтось захоплюється проектуванням будинків, інші – цікавий фільм або написання пісні, студенти розробляють курсові та дипломні проекти, а я пропоную вам проект «Прямі в нашому житті».

Щоб творити потрібну справу,

Щоб у житті не траплялось невдач,

В похід відправляймось сміливо,

В світ загадок і складних задач.

І не біда, що йти далеко,

Не страшно, що дороги ці важкі.

Досягнення й великим людям

Ніколи не були легкі.

 

Памятка учням:

Мій розумний учню,

великий критику,

улюблений співавторе проекту

1.     Цінуй набуті знання, час, наполегливість, уважність.

2.     Продемонструй грамотність у виконанні поставлених завдань.

3.     Сприймай зацікавлено, вдумливо.

4.     Не бійся помилятися.

5.     Повір у свої сили!

6.     Май гарний настрій!

 

Тож розпочинаємо захист проекту.

Група «Теоретики»

Скажи мені. І я забуду;

Покажи мені.

І я запам’ятаю;

Залучи мене, і я навчуся.

Китайська мудрість

Пряма - одна з основних геометричних фігур. Основні відомості про прямі були наведені Евклідом в його праці «Начала» біля 300 років до н. е.

Інформаційний бюлетень

Теорію прямих будемо вивчати, щоб легко було задачі розв’язати.

1.     Види прямих

2.     Як побудувати пряму, перпендикулярну до даної прямої?

3.     Що називають перпендикуляром до прямої, проведеним з даної точки

4.     Що називають відстанню від точки до прямої

5.     Які прямі називають паралельними

6.     Які інструменти використовують для побудови паралельних прямих

7.     Аксіома паралельності прямих

8.     Що таке січна і які кути утворяться при перетині двох прямих третьою

9.     Ознака паралельності прямих

10.                       Властивості паралельних прямих

Група «Практики»

Найдосконаліший мозок іржавіє без дії.
Шерлок Холмс

Систематизація і узагальнення вмінь , навичок до розв’язування задач

1.     Задачі за готовими рисунками

2.     Задачі на доведення

3.     Задачі на обчислення

4.     Задачі практичного змісту

 

Група «Дослідники»

 

Де в житті використовується паралельність та перпендикулярність прямих і як перевірити чи паралельні прямі

 

 

 

Група «Пошуковці»

 

 

Хто з великих математиків довів паралельність прямих

1.     Піфагорійська школа

2.     Евклід

3.     Лобачевський

 

 

 

Підбиття підсумків проекту.

„Найкращий спосіб вивчити що-небудь –

                                      це відкрити його самому”

                                                                                                               Д. Пойа

Працюючи над проектом, учні повинні були попрацювати над ключовим питанням:

« Чому потрібно вивчати прямі та їх властивості?»

Спробуємо обговорити це питання.

Як ми дізналися пряма – це основна геометрична фігура , яка використовуться не тільки в геометрії

«Музика може возвеличити або заспокоїти душу,

Живопис – радувати око,

Поезія – пробуджувати почуття,

Філософія – задовольняти потреби розуму,

Інженерна справа – удосконалювати матеріальну сторону життя людей,

А математика здатна досягти усіх цих цілей.»

Так сказав американський математик Моріс Клайн.

Не знаючи властивостей паралельних прямих , не можна  було б розв’язувати задачі.

А закінчити наш  урок  - проект мені хотілося б з невеличкої притчі:

Бог зліпив людину з глини, проте в нього залишився невикористаний шматок.

- Що ще зліпити тобі, - запитав Бог.

- Зліпи мені щастя, - попросила людина.

Нічого не відповів Бог і тільки поклав людині в долоню шматок глини, що залишився.

І протягом усього свого життя людина використовує цей шматок, розпоряджаються даним Богом на свій розсуд.   Кожен використовує його по-своєму.

Деякі люди розпоряджаючись цим кусочком приносять користь людям і пам'ять про них назавжди залишається в історії.

Пам’ятайте , що і на цьому уроці ви маленькими кроками дійшли до своєї великої мрії, мети, використовуючи свій шматочок глини. Бажаю вам усім успіху у ваших починаннях!

Пам’ятайте: надія на успіх живе в кожному із нас, але не кожна надія виправдовується, успіх гарантований лише тим, хто докладає до його здійснення власні зусилля.

Навчити дитину вчитися,   дати їй уміння, за допомогою яких вона буде самостійно здійматися зі сходинки на сходинку довгого шляху пізнання, - це одне з найскладніших завдань вчителя. Саме у його здійсненні – ключ до тієї педагогічної мудрості, опанування якої робить нашу працю творчою.
          В.О. Сухомлинський

Ось і закінчився наш проект.

Час невпинно й швидко так летить.
Ви до знань зробили новий крок.
Хай у всьому завжди вам щастить!
Дякую, що працювали гарно,
Часу ви не витрачали марно,

Свої сили і знання доклали.

І проект свій збодували.


 

Немає коментарів:

Дописати коментар